NUUTSTE BYDRAES

Gedagtes vir elke dag

Of lees almal by Gedagtes vir elke dag

Die lewe is soos ‘n eenrigtingstraat.  Dit maak nie saak hoeveel ompaaie jy neem nie, nie een van hulle lei terug nie.  Ons beweeg altyd vorentoe.  Van een ding kan ons baie seker wees en dit is dat ons lewe ‘n einde gaan kry.

DIE GELYKENISSE VAN JESUS (11)

U kan hierdie reeks geskryf deur ds Andrè van den Berg lees by Jesus se gelykenisse

Die onbeskaamde vriend

Luk.11:5-13; Openb.3:14-22

Hierdie gelykenis draai om die as van gebed en is ʼn les waarmee Jesus nuwe inhoud en groter betekenis aan gebed wou gee.  Die Heidelbergse Kategismus leer ons dat gebed die vernaamste deel van ons dankbaarheid teenoor God is.  Daarom is dit belangrik dat ons hierdie gelykenis verstaan.

In die Bybelse tyd was gebed vir die godsdienstige Jode ʼn baie belangrike godsdienstige handeling . Uit die Psalms is dit duidelik dat Dawid geweet het hoe om reg te bid.  Ongelukkig het die Joodse godsdiens mettertyd in ʼn vormgodsdiens verval wat uit die plegtige uitvoer van sekere godsdienstige handelinge bestaan het.  Alles uiters oppervlakkig en sonder ware diepte.

Vir die Jode het godsdiens uit drie kern-elemente bestaan: Aalmoese gee, gebede en vastye.   Gebed het vir hulle egter uit die uitspreek van vaste formules en frases gegaan sonder om oor die werklike betekenis van hierdie woorde na te dink soos vandag nog in die Roomse kerk die gebruik is.  Daarmee het die Jode in die slagyster van die heidene getrap.  Jesus waarsku: “En as julle bid, gebruik nie ʼn ydele herhaling van woorde soos die heidene nie., want hulle dink dat hulle deur hul baie woorde verhoor sal word” (Mt.6:7).

Die Joodse kerklui het dikwels om verkeerde redes gebid - om hul aansien onder die mense te verhoog.  Daarom het hulle op die straathoeke gestaan en bid net om deur mense raakgesien en geëer te word.   Vir gewone lidmate was gebed niks anders as godsdienstige pligspleging nie en derhalwe sonder betekenis.  Daarbenewens het hulle ook nie verwag dat God hul gebede sou verhoor nie.   Dit was alles deel van die kerklike toneelspel.

Johannes die Doper het ʼn groot probleem daarmee gehad en sy volgelinge geleer hoe om reg te bid.  In Luk.11:1 lees ons: “En toe Hy op ʼn sekere plek besig was om te bid, sê een van sy dissipels vir Hom nadat Hy opgehou het: Here, leer ons bid, soos Johannes ook sy dissipels geleer het”. Dis toe dat Jesus sy dissipels die Onse Vader geleer het.

Die gevaar was egter dat hierdie modelgebed ook soos ʼn sinnelose formule gebruik kon word.  Daarom het Jesus met hierdie gelykenis sy dissipels iets baie belangrik oor gebed geleer naamlik dat opregte gebed die gewenste uitwerking het.   Die Jode se gebede het geen uitwerking gehad nie en was gevolglik ʼn vermorsing van asem.  Jesus leer hulle dat wie reg bid, spoedig verhoor word.

Om dit by hulle vas te lê, het Jesus ʼn gelykenis vertel van ʼn man wat op reis was en baie laat een aand by ʼn vriend van hom kom oornag het.   Hy het vir hom ʼn bed maar nie kos gehad nie en na ʼn vriend gegaan om brood te gaan leen.  Dit was toe alreeds middernag.  Wie sou op so ʼn onvanpaste uur opstaan en sy vriend in nood help?  Sou allerlei verskonings nie die maklikste wees nie?

Twee dinge maak dat daardie man opstaan en sy vriend help.  Dit was eerstens sy vriend en vriende staan by mekaar.  Hulle doen meer vir mekaar as vir vreemdelinge.  Tweedens het hy ter wille van sy vriend se onbeskaamdheid opgestaan en hom van die nodige voedsel voorsien.

Die woord onbeskaamdheid is deurslaggewend al klink dit nie fatsoenlik nie.  Die man het geensins skaamteloos aanhou klop nie.  Sy onbeskaamdheid word in sy vrymoedigheid om sy vriend op ʼn ontydige uur te pla, duidelik.  Geen ordentlike mens sou normaalweg so iets doen indien die nood nie baie hoog was nie.  Dit het hul vriendskap beproef en beide mans het met lof geslaag!

Hierdie man het volle vertroue in sy vriend se hulp gehad.  Daarom kon die helper sy vriend se vertroue in hom nie teleurstel nie.  Sy vrymoedigheid was die getuienis van hul hegte vriendskap en het hy aan hom die brode gegee.

Watter lesse leer Jesus die dissipels?  Eerstens dat egte gebed verhoor word.  En tweedens dat gebed nooit willekeurig moet wees nie.  Waar dit gaan om dinge wat werklik nodig is, is God die genadige Verhoorder van gebede.  Die derde les wat Hy hulle leer, is dat daar ʼn vriendskapverhouding tussen die een wat bid en die Here moet bestaan.   As daar nie ʼn persoonlike verhouding tussen die bidder en Jesus Christus is nie, bid hy tevergeefs!

Hierdie gelykenis gee aan gelowiges die volste reg om vrymoedig teenoor hul hemelse Vader te wees en deur gebed enige tyd aan sy hemelpoort te klop.   Die feit dat ons dit doen, getuig van ons vertroue in ons hemelse Vader.  Hy sal ons nie teleurstel nie, maar oopmaak en gee.

Jesus se onderrig in die gebed hou nie daar op nie maar gaan verder as Hy op die gelowige se daaglikse ondervinding met die hemelse Vader wys: “... Bid, en vir julle sal gegee word; soek, en julle sal vind; klop, en vir julle sal oopgemaak word. Want elkeen wat bid, ontvang; en hy wat soek, vind; en vir hom wat klop, sal oopgemaak word” (:9,10).   Gebed moet volhardend wees: Bid-soek-klop.

Gebed is nie mooi resitasies wat opgesê word nie, maar ʼn versoek/versugting wat uitgespreek word.  En om dit te doen, moet ons presies weet wat ons van God wil vra en dit dienooreenkomstig so bewoord.  Gebed moet oor bepaalde sake gaan soos die gasheer wat vir sy besoeker brood gaan soek het.

Een aspek wat nie uit die oog moet verloor nie, is dat gebede soos ʼn klop aan ʼn deur moet wees.  Gelowiges moet selfs herhaaldelik klop.  Die werkwoordvorm waarin al Jesus se aanwysings in hierdie gelykenis gestel word, roep gelowiges tot volhardende gebed op.  Hulle moet aanhou bid!

Vanaf vers 11-13 kry gelowiges die versekering dat die Here, soos ʼn goeie vader, nooit sy kinders sal bedrieg nie.  Die mens is sleg en van nature tot die sonde geneig.  Jesus beloof dat die Vader goed is en goeie dinge aan almal wat Hom vra, wil gee.   Hy is dus op gebedsverhoring ingestel.   Vra net!

Daar is wel onverhoorde gebede maar nooit tevergeefse gebede nie.  As God ons gebede nie verhoor nie, moet ons miskien die gebedsversoek nagaan of ons nie dalk verkeerd gebid het nie en sekere dinge nie werklik nodig het nie.  Miskien is ons bloot net ondankbaar vir dit wat ons wel uit God se hand ontvang het.  Ons het geen rede om vir God kwaad te wees nie!

ʼn Jong vrou wat ʼn groot probleem ondervind het, was by geleentheid kwaad vir die Here omdat sy gemeen het dat Hy haar iets beter in die lewe verskuldig was.  Sy het gereeld kerk toe gegaan en mense gehelp waar sy kon.  Hoe kon die Here toelaat dat so ʼn iets met haar gebeur, wou sy by haar predikant weet?

“Het jy ook goeie dae geken?” vra hy haar.  “Ja, ek het” antwoord sy.  “Het jy God daarvoor gedank?” wou hy weet.  “Nee, ek het nie” erken sy eerlik.  “Dan het jy geen reg om vir Hom kwaad te wees as dit met jou sleg gaan nie”, wys hy haar tereg.  Gebed is ook om vir God dankie te sê vir dit wat jy is en het.

Let ter afsluiting op Jesus se woorde in vers 9:“ ... klop, en vir julle sal oopgemaak word...”. Die woord klop kom baie selde in die NT voor.  Benewens die Evangelies kom dit slegs in Openb.3:20 voor: “Kyk, Ek staan by die deur en klop...” Dis asof die rolle van die gelykenis hier net mooi omgeruil is.

In hierdie Skrifgedeelte klop ʼn Vriend aan die deur wat nie brood wil leen nie, maar inkom en saam eet.  Gelukkig is elkeen wie se vriendskapsverhouding met hierdie hemelse Vriend so groot is, dat Hy kan ingaan en fees vier!

Opsoek na inligting?

  • BOEKE TE KOOP

    Die Engelse oorlog was alles behalwe die sg. "gentleman's war" soos sommige Britse skrywers dit genoem het. Lees meer oor die boek VRYHEIDSVEGTERS, outeur Gustav Norval, by Vryheidsvegters .

     

    In ‘n nuwe boek deur die geskiedskrywer Gustav Norval, getiteld Onskuldige bloed: Britse oorlogsmisdade 1899-1902, word skokkende feite oor beweerde Britse oorlogsmisdade tydens die ABO onthul. Lees meer hieroor by Onskuldige Bloed. 

     

    Hierdie geïllustreerde A4-groote 300-bladsy boek deur EJG Norval, vertel die verhaal van die gevegte tussen Boer en Brit in die 1840’s die drie verwoestende ba-Soetoe oorloë in die Oos-Vrystaat tussen 1858 en 1867, en nog meer. Lees daaroor by In Die Smeltkroes .

     
  • BYBEL 1933/53-druk nou gratis

    Gelofteland is dankbaar om aan al ons lesers die 1933/53-uitgawe van die Bybel gratis te voorsien. Al wat u hoef te doen is om 'n e-pos na

    Hierdie e-posadres word van Spambotte beskerm. Jy moet JavaScript ontsper om dit te lees.

    te stuur met die versoek om die Bybel te ontvang, en ons sal dit aan u stuur.

     

    _____________________

     

     Laserskywe in stelle van 10 te koop

    VRYHEIDSBEDIENING

    Ds. Andre van den Berg werk sedert November 1990 weekliks met volksgenote in die gevangenis in Pretoria-Sentraal. Hy bied ʼn reeks laserskywe teen R200 (posgeld uitgesluit) per stel van 10 aan. Die opbrengs van hierdie verkope gaan vir Gevangenisbediening.

    Dit handel oor aktuele onderwerpe soos:

    1. Die lewe hiernamaals.
    2. Word verantwoordelik oud.
    3. Die pad na die ewigheid.
    4. Bied beproewing die hoof.
    5. Raad vir tieners.
    6. Gelowige kinderopvoeding.
    7. Oorwin depressie.
    8. Kikker jou huwelik op .
    9. Alle mense is nie gelyk nie.
    10. Homoseksualisme - ʼn gruwel vir God.

    Bestel by:

    E-pos: Hierdie e-posadres word van Spambotte beskerm. Jy moet JavaScript ontsper om dit te lees.

    Sel: 074 967 5187

    Bankbesonderhede:

    ABSA

    VRYHEIDSBEDIENING

    9062088855

    _______________

     

    Skryf in vir die gratis e-blad OORSIG EN REPLIEK

    'n Blad wat dmv verduidelikende agtergrond by die kern van ons volk se
    stryd uitkom.

    Kontak die redakteur by

    Hierdie e-posadres word van Spambotte beskerm. Jy moet JavaScript ontsper om dit te lees.

    Lees ons gereelde uittreksels daaruit hier op Gelofteland by OORSIG EN REPLIEK

    __________
     
    DIE HISTORIESE KOMPAS
    _________ 
     
    BOEKRESENSIE:

    Die Legkaart van ons Lewe – ‘n Boodskap van Hoop

    Lees meer oor dié getuienis by:

    DIE LEGKAART VAN ONS LEWE

    __________

    BOEKRESENSIE:

    DIE VOLMAAKTE REPUBLIEK – Christen-Teokratiese Separatisme

    Suid-Afrika verkeer tans in 'n kommerwekkende toestand omdat mense se kennis oor die Bybel en die Staat so verwater het dat land en volk as gevolg hiervan ten gronde gaan.

    Hierdie boek uit die pen van ds AE van den Berg, het in gedrukte vorm verskyn.  Dit bring helder perspektief oor rasseverskille en natuurlike skeiding wat sal lei tot die herstel van Suid-Afrika. Die land het 'n dringende behoefte wat landsburgers van geestelike denke sal laat verander en van onregte en gewaande vryheid sal bevry.

    Sinvolle besluite in die lig van God se Woord, en onophoudelik gebed dat bevryding spoedig verwesenlik word, is noodsaaklik. Politiek is erns en harde werk wat wet en orde handhaaf en durf nie in eerlose hande gelaat te word nie. God is 'n God van orde, en mense word aangemoedig om die koninkryk van God eerste te stel.

    U kan hierdie boek bestel by ds A E van den Berg

    Tel: 074 967 5187  of by

    vryheidsbediening

    @gmail.com

    Prys: R50-00

     
  •                                                                        ______________

     

    BOEKE TE KOOP

    ‘n Nuwe Trek: Terug na u God

    Die Oerteks van die lotsbepalende 1838-Gelofte

    J L du Toit & dr L du Toit

    'n Bundel oor die bronne vir die 1838-Gelofte is nou ook by Exclusive Books in Suid-Afrika beskikbaar: 

    Alhoewel die nuutste prys op Exclusive Books se netwerf tans R191 per boek is kan u dit vir so min as R60 per boek direk by Hierdie e-posadres word van Spambotte beskerm. Jy moet JavaScript ontsper om dit te lees.. bestel.

    Lees meer by: 'N NUWE TREK: TERUG NA GOD

    _______________

    ONDERSTEUN U VOLKSGENOTE IN DIE GEVANGENIS

    Wil u meer oor aktuele onderwerpe lees of vir iemand 'n besondere geskenk gee? Goeie voornemens;  Dink reg, leef reg; Moenie bekommer nie; Leuens; Woestyngedagtes, en Niks ontbreek nie, is van die aktuele onderwerpe wat in twee besondere preekbundels behandel word. Vir slegs R60 elk of R100 vir beide kan u 'n waardevolle bydrae maak vir u volksgenote in die gevangenis. Ondersteun hulle asseblief en bestel nou hierdie preekbundels by ds Andrè van den Berg by

    Hierdie e-posadres word van Spambotte beskerm. Jy moet JavaScript ontsper om dit te lees.

                                                                           ________________

     

    GOD PRAAT MET DIE BOEREVOLK – DEEL 2

    Hierdie bundel, net soos deel I, is saamgestel uit twintig van die beste boodskappe wat sterk op ons volkslewe gerig is. Die inhoud bestaan uit aktuele onderwerpe wat die daaglikse lewe van elke Christen raak. Die koste beloop slegs R60 (posgeld uitgesluit) en is 'n uitstekende geskenk vir die regte persoon. Die inkomste gaan in geheel aan gevangenisdiens vir ons volksgenote.
    Plaas u bestelling per e-pos by ds Andrè van den Berg by

    Hierdie e-posadres word van Spambotte beskerm. Jy moet JavaScript ontsper om dit te lees.

    of skakel hom by 074 967 5187

    ________________

    Bestel 'n uitstekende digbundel deur BOERIUS
    Volledige besonderhede hier:

    Gietoffers van my Siel


    _________________

    Hierdie e-posadres word van Spambotte beskerm. Jy moet JavaScript ontsper om dit te lees.

     
  •  

    DIE CHARISMATIESE GEVAAR
    Mense word so maklik deur dwaalleringe mislei. In hierdie boek word talle kwelvrae beantwoord.

VERGADERING-

PROSEDURES

(GRATIS)

Daar is min mense wat nog die waarde van 'n ordelike byeenkoms bedink en kan uitvoer. Sonder hierdie kennis en orde en gedissiplineerde toepassing daarvan sal 'n byeenkoms in wanorde verval en die doel van die vergadering nie bereik word nie. Die boekie kom handig te pas in alle omstandighede waar 'n vergadering van persone plaasvind, ongeag die sakelys of doel van die byeenkoms.

Klik hier om die boekie wat u op hoogte kan bring van korrekte vergaderingprosedures, gratis af te laai. Indien u van Windows 10 gebruik maak sal die inhoud outomaties onder die lêer "Downloads" geberg word en kan dit daar gehaal en gebêre word waar ookal dit maklik gevind kan word.

 

GRATIS E-BOEKE EN VERSBUNDELS OM AF TE LAAI:

 

As God volke aan hul eie lot oorlaat

Die waarheid oor ons volk en die Nuwe SA

Volksverraad geskryf deur adv. P.J. Pretorius

'n Oorblyfsel... deur genade alleen

Christen-Teokratiese Separatisme

Verse van Verset

Vreedsame Naasbestaan = Afsonderlike Ontwikkeling

No Ships in the Harbour

Ons heilsverhaal in die Ou Testament

Daniel

Evolusie - kan ek dit glo?

Petrus, die rots

Romeo en Juliet

Ester

Apokriewe - By modderpoele of suiwer fonteine?

Midsomernagdroom - Shakespeare in Afrikaans

Die Openbaring van Henog

Die Derde Tempel

Macbeth - Shakespeare in Afrikaans

Met ryperd en mauser

Goue strate het nie stof nie

Derdepoort

Die Laaste Pous

Josef

Rut

Drie Eeue van Onreg

Ons Geskiedenis

Engelse skandvlekke

Voortrekker-Pioniers in Oos-Transvaal

_______________

 

 

1919: VRYHEIDSDEPUTASIE KEER TERUG

1800: GRAAFF- REINETSE REBELLE GEVONNIS

1917: OOM JAPIE HELPMEKAAR

SKERP SLAGSPREUKE

(Lees die reeks by SKERP SLAGSPREUKE)

                                                                         __________________

 

AFRIKAANSE IDIOME EN GESEGDES

(Lees by AFRIKAANSE IDIOME EN GESEGDES - die hele reeks

                                                                         __________________                                                                  

In die sweet van sy aanskyn eet die Adamskind sy brood; in die sweet van 'n ander se aanskyn sy pastei.

Leer jou ambag so goed dat jy jou altyd kan verhuur aan 'n baas wat daar minder kennis van het as jy. Dan sal jy sy baas wees.

'n Presiese baas hou nie nalatige knegte lank nie. Dié wat hy nie wegja nie loop weg.

Maak in die somer hout bymekaar en sit in die winter by die vuur.

Besoekers aanlyn

Ons het 990 gaste aanlyn