NUUTSTE BYDRAES

Gedagtes vir elke dag

Of lees almal by Gedagtes vir elke dag

Albert Einstein het 'n groot wysheid kwytgeraak toe hy gesê het nie alles wat getel kan word, tel nie; en nie alles wat tel, kan getel word nie.

WIE IS NKOSI?

God of ’n bose gees?

Andrè van den Berg

Lees meer van hierdie skrywer by Andrè van den Berg

Shakespeare vra: “Wat is daar in ’n naam?” Steek daar iets in ’n naam?   Vir seker!  ’n Goeie naam word maklik verkry, maar ʼn slegte een moeilik om van ontslae te raak.   ’n Naam sê vir jou iets van ’n persoon, veral as dit die lewende God is.

Moslems sê dat Christene in der waarheid dieselfde God as hulle aanbid.   Hulle (Moslems) noem Hom net Allah.   Is dit waar?   Alles behalwe!   “Hoor, Israel, die Here onse God is ’n enige Here” (Deut.6:4).   Allah kan nie God wees nie omdat Allah van sy volgelinge verwag om hulle seun te stuur om vir hom te sterf - die berugte heilige oorlog (jihad).   Die ware God sê: "Ek het my Seun gestuur om vir jou te sterf " (Joh.3:16).   Daarbenewens het die Moslems se afgod nie ’n seun nie, maar die lewende God wel!

Gelowiges moet baie versigtig met die Naam van God omgaan omdat dit ’n heilige Naam is en hulle godsbegrip altyd aan die Skrif toets.   Dit sal verhoed dat ons soos ’n Israel van ouds ’n goue kalf maak en glo dat dit God is.

Nadat die Christelike grondwet in 1994 met behulp van ontspoorde kerke geskrap is, het die heidendom aan die suidpunt van Afrika oorhand toegeneem.  Alles wat goed en eerbaar was, het onder die heiden-hiel deurgeloop, ook ons eens geliefde volkslied wat van die almag en heerlikheid van God betuig het.   Dis met ’n omstrede lied  Nkosi sikelel’ iAfrika vervang wat glo die staatkundige eenheid van die nuwe bedeling simboliseer.

Die ATKV het hierdie lied in Afrikaans vertaal.  Dit begin met die woorde:  ”Seën ons, Here God, seën Afrika, laat sy mag tot in die hemel reik, hoor ons as ons in gebede vra, seën ons in Afrika, kinders van Afrika…”

Oningeligte mense sien dit as ’n godsdienstige lied.  ’n Gesamentlike kommissie van die NG Kerk en Hervormde Kerk het selfs die moontlikheid ondersoek om dit in hul Liedboek op te neem.   Die voorstel het van ’n lidmaat van die NG Kerk gekom wat jare gelede ’n jeugleier van die NP was en daarna ’n ANC parlementslid geword het.     

Die redakteur van die Liedboek het laat blyk dat hy geen beswaar teen die insluiting van hierdie lied in ’n hersiening van die Liedboek voorsien nie.   Dis om die waarheid te sê in die eerste samestelling van die Liedboek oorweeg, maar nie geplaas omdat lidmate nog nie daarvoor gereed was nie.   Hy meen egter dat die tyd vir hierdie “gebed vir die mense van Afrika” nou ryp is.

Nkosi sikelel’ iAfrika word van meet af aan as die nasionale lied van die swartes van Suid-Afrika beskou.  Dis al jare lank die ANC se volkslied.  Die melodie en  eerste vers is deur ene Enoch Sontonga, ’n onderwyser van ’n Metodiste-sendingskool, geskryf.   Hy is in 1904 op 44 jarige ouderdom oorlede.

Sontonga het in Klipspruit naby Johannesburg gewoon en verskeie liedere geskryf.   Nkosi sikelel’ iAfrika is in 1900 gepubliseer en daarna in talle swart skole gesing.   Na die stigting van die ANC (1912) is dit as slotlied van hul politieke vergaderings gesing en in 1925 het dit hul formele strydlied geword en sedertdien ’n politieke kleur verkry.  Dis rewolusionêr en word dikwels met gebalde vuiste in die lug gesing.  Desondanks beskou leke en ontspoorde kerke dit as ’n godsdienstige lied.

Nkosi sikelel’ iAfrika het aanvanklik slegs een vers gehad.  ’n Xhosa digter het later nog ses verse bygeskryf.  Die volledige teks is in 1927 gepubliseer en in 1929 in die Presbiteriaanse Xhosa-liedereboek opgeneem om swartes glo van hul menswaardigheid en skeppende vermoëns bewus te maak.   Alhoewel dit oorspronklik nie as ’n opruiende lied bedoel was nie, het dit spoedig ’n politieke kleur verkry omdat swart politieke vergaderings daarmee afgesluit is.

Maar wie is Nkosi?  Is dit ’n alternatiewe naam vir God, die Vader van ons Here Jesus?    Baie beslis nie!   Swartes aanbid Nkosi lank voordat sendelinge hul met die saligmakende Evangelie bereik het.   Om Nkosi goedsmoeds as die God van die Bybel te aanvaar, is om soos ’n Israel van ouds ’n goue kalf te maak!

Die Afrikaans/Zoeloe woordeboek verklaar khozi met swart bergarend en khosi met koning/kaptein. Nkosi is die groot voorvader-gees van die swartes en nie die God van die Bybel nie. Wie hom as die God van die Bybel aanvaar, kan net sowel enige godsbegrip van watter volk of afgodsdiens ook al as die God van die Bybel aanvaar.   Dis ’n verbreking van die eerste gebod en skending van die heiligheid van die Drie-enige God!

Tot wie se eer sing word Nkosi sikelel’ iAfrika gesing?  ’n Kaptein, ’n koning of ’n swart berg-arend?   Onkundige volksgenote word gruwelik mislei om ’n voorvader-gees te besing.   Voorvadergeeste is niks anders as bose geeste nie!   Dis opvallend hoeveel swartes die naam of van Nkosi het.   Christene sal nooit  die Naam van die Here as ’n eienaam of van gebruik nie!

Waarom is hierdie lied sonder noemenswaardige teenstand aanvaar?   Omdat mense in ’n gemaksone verval het en alles vir die waarheid aanvaar sonder om behoorlike ondersoek na die uitsprake van kerk – en politieke leiers te doen.   Dis geriefliker as ander dit vir jou doen.  Vandaar die onkunde:  “My volk gaan te gronde weens ’n gebrek aan kennis” (Hos.6:4).   Onkunde maak van mense gevangenes in hul eie land:  “Daarom gaan my volk in ballingskap weens gebrek aan kennis…” (Jes.5:13).

Nkosi sikelel’ iAfrika is nie met die Bybel of enigeen van ons belydenisskrifte versoenbaar nie.   Dit adem al te duidelik ’n volksvreemde gees en breek ’n mens se hart as volksgenote dit by openbare byeenkomste soos internasionale sportbyeenkomste hartlik saamsing, nie eens in ons skole te praat nie!

Die teks van Nkosi sikelel’ iAfrika vind nie sy oorsprong in die Christelike geloof nie.   Nog minder slaag dit die toets van ’n gebed.   Daar is byvoorbeeld geen verheerliking van Jesus Christus nie.  Dis eerder, so eie aan Afrika, eenrigtingverkeer, horisontaal en aards gerig.

Let veral op die herhalings.  Seën ons, Here God, seën Afrika, laat sy mag tot in die hemel reik….” Ses maal.   Die woorde: “Lei ons tot eenheid en begrip.  Hoor ons as ons U om vrede vra” is ’n gebed vir verbetering van die lewe sonder enige opregte skuldbelydenis.

Die agtergrond en volledige teks van hierdie lied hinder ware gelowiges.  Dit verkondig Swart Teologie.   Swartes is fel teen kolonialisme gekant en sterk op politieke bevryding ingestel.  Dis al vryheid waarin hulle in werklikheid belang stel.  Nie die vryheid in Jesus Christus nie.   Enige teologie wat die mens se omstandighede as vertrekpunt het, is vreemd aan die Evangelie van die verlossing in Christus Jesus. “Maar al sou ons of ’n engel uit die hemel julle ’n evangelie verkondig in stryd met die wat ons julle verkondig het, laat hom ’n vervloeking wees!” (Gal.1:8).

Nkosi sikelel’ iAfrika klink nie na die taal van die Evangelie nie, maar verraai eerder swartes se beheptheid met tradisionele natuurkragte en die aanbidding van voorvadergeeste.    Nkosi sikelel’ iAfrika is ’n onomskrewe aanbidding van ’n vreemde goddelike mag wat bokant die werklikheid optree.  Elkeen vertolk dit soos hy wil.   Gevolglik is dit sinkretisties (godsdiensvermenging) en nie met ons Christelike belydenis te versoen nie.

Die woorde:  ”Daal neer, o Heilige Gees” word ses maal herhaal.  Dis nie die trant van die Bybel nie, maar tipies heidens.  Jesus waarsku teen herhalings: “En as julle bid, gebruik nie ’n ydele herhaling van woorde soos die heidene nie; want hulle dink dat hulle deur baie woorde verhoor sal word” (Mt.6:7)

Nkosi sikelel’ iAfrika is slegs vir mense aanvaarbaar wat glo dat die godheid op baie maniere aanwesig is en onder baie name aanbid kan word.   Dit adem die gees van die tradisionele Afrika-godsdiens met sy verering en vergoddeliking van ontslape voorouers.

Hou in gedagte dat die Christendom ’n baie dun lagie Westerse vernis oor die Afrika mens is.  Dit word Sondae gepoets, maar daarna vir die res van die week onder ’n tradisionele heiden-lewenstyl bedek.      Gevolglik is daar min egte geloofsgemeenskap tussen die Afrika mens en Westerlinge moontlik.   Ons kan beswaarlik saam oor die ewige dinge van God sing!

Waarom het geen Hindoe, Moslem, Boeddhis of enige ander afgodsdienaar al ooit beswaar teen Nkosi sikelel’ iAfrika gemaak nie?  Omdat dit veelgodery bevorder.  Hierdie lied slaag wel die toets van ’n godsdienstige lied, maar dis nie ’n Christelike lied nie.  Daar word wel tot God gesing en van ’n  Gees melding gemaak, maar dis nie die Vader van onse Here Jesus Christus of die Heilige Gees wat ons van sonde, geregtigheid en oordeel oortuig nie (Joh.16:8).

Daar is geen verwysing na Jesus Christus as tweede Persoon van die goddelike Drie-eenheid nie.   Daar word net van God en Gees gepraat.  Dit sluit eerder by die tradisionele godsdiensbeskouing van die swartes met ’n hoofgod en voorvadergeeste aan.   Skynbaar het dit by die meerderheid van die vrysinnige kerke verbygegaan dat Nkosi sikelel’ iAfrika nie eenmaal van Christus praat nie en in der waarheid van God ’n politieke handlanger maak.  Geen wonder dat dit met ons land so sleg gaan nie!

“Wee die sondige nasie, die volk swaar van skuld, die geslag van kwaaddoenners, die kinders wat verderflik handel!   Hulle het die Here verlaat….hulle het agtertoe weggedraai.  Waar wil julle nog geslaan word, dat julle voortgaan met af te wyk?   Die hele hoof is siek en die hele hart is krank.  Van die voetsool af tot die hoof toe, is daar geen heel plek aan nie, maar wonde en kwesplekke en vars houe!.....Julle land is ’n wildernis....vreemdes verteer julle landerye in julle teenwoordigheid  en dit is ’n wildernis soos by die omkering van  deur vreemdes.  En die dogter van Sion het oorgebly soos ’n skermpie in ’n wingerd, soos ’n slaapplekkie in ’n komkommertuin, soos ’n beleërde stad” (Jes.1:4-8).

Mag God die Boerevolk dieselfde genade as aan Israel bewys!

(Ex.20:1-6; 32:1-8)

Opsoek na inligting?

  • BYBEL 1933/53-druk nou gratis

    Gelofteland is dankbaar om aan al ons lesers die 1933/53-uitgawe van die Bybel gratis te voorsien. Al wat u hoef te doen is om 'n e-pos na

    Hierdie e-posadres word van Spambotte beskerm. Jy moet JavaScript ontsper om dit te lees.

    te stuur met die versoek om die Bybel te ontvang, en ons sal dit aan u stuur.

    __________________

     

    ONS IS OPSOEK NA ‘N UITGEWER

    VIR DIE BOEK “VOLKSREGERING” (teen normale tarief)

    Die inhoud is ‘n beskrywing van die enigste regverdige politieke bedeling vir enige  volk, hetsy klein in getalle of groot.

    Apartheid behels regverdige behandeling. Uiteraard is apartheid ingeweef in elke volk se onafhanklikheid. Dit bevat geen rassemeerder-waardigheid soos kwaad- williges voorgee nie. Ook nie onderdrukking van enigeen nie. Dit is juis erkenning van elke volk se regte en die skepping van ruimte om daardie regte te beoefen en ongehinderd uit te leef. Daar is geen rassehaat aan apartheid te koppel nie. Diegene wat rassisme aanhaal, bedoel rassehaat en probeer oproer bewerkstellig en moet ophou om vrede te probeer voorhou. Wie is verantwoordelik vir die geweld en opstand wat tans landwyd voorkom?  Geen ondersteuner van apartheid nie.

    Bostaande is 'n kort opsomming waarin die omvang en volle betekenis van apartheid beskryf is. Indien daar 'n uitgewer is wat in die uitgee van die boek belangstel, kan Hierdie e-posadres word van Spambotte beskerm. Jy moet JavaScript ontsper om dit te lees. genader word.

    _____________________

     

     Laserskywe in stelle van 10 te koop

    VRYHEIDSBEDIENING

    Ds. Andre van den Berg werk sedert November 1990 weekliks met volksgenote in die gevangenis in Pretoria-Sentraal. Hy bied ʼn reeks laserskywe teen R200 (posgeld uitgesluit) per stel van 10 aan. Die opbrengs van hierdie verkope gaan vir Gevangenisbediening.

    Dit handel oor aktuele onderwerpe soos:

    1. Die lewe hiernamaals.
    2. Word verantwoordelik oud.
    3. Die pad na die ewigheid.
    4. Bied beproewing die hoof.
    5. Raad vir tieners.
    6. Gelowige kinderopvoeding.
    7. Oorwin depressie.
    8. Kikker jou huwelik op .
    9. Alle mense is nie gelyk nie.
    10. Homoseksualisme - ʼn gruwel vir God.

    Bestel by:

    E-pos: Hierdie e-posadres word van Spambotte beskerm. Jy moet JavaScript ontsper om dit te lees.

    Sel: 074 967 5187

    Bankbesonderhede:

    ABSA

    VRYHEIDSBEDIENING

    9062088855

    _______________

     

     

    VAKATURE: HOOFBESTUURDER - RADIO ROSESTAD

    Stuur u aansoek saam met ’n CV waarin u ‘n persoonlike bekendstelling, werkservaring en tersaaklike kwalifikasies insluit, voor 15 September 2018 aan ds. CM Erasmus by die e-pos adres: Hierdie e-posadres word van Spambotte beskerm. Jy moet JavaScript ontsper om dit te lees.

    Vir meer inligting:

    VAKATURE: HOOFBESTUURDER - RADIO ROSESTAD

    ___________

     

    Skryf in vir die gratis e-blad OORSIG EN REPLIEK

    'n Blad wat dmv verduidelikende agtergrond by die kern van ons volk se
    stryd uitkom.

    Kontak die redakteur by

    Hierdie e-posadres word van Spambotte beskerm. Jy moet JavaScript ontsper om dit te lees.

    Lees ons gereelde uittreksels daaruit hier op Gelofteland by OORSIG EN REPLIEK

    __________
     
    DIE HISTORIESE KOMPAS
    _________ 
     
    BOEKRESENSIE:

    Die Legkaart van ons Lewe – ‘n Boodskap van Hoop

    Lees meer oor dié getuienis by:

    DIE LEGKAART VAN ONS LEWE

    __________

    BOEKRESENSIE:

    DIE VOLMAAKTE REPUBLIEK – Christen-Teokratiese Separatisme

    Suid-Afrika verkeer tans in 'n kommerwekkende toestand omdat mense se kennis oor die Bybel en die Staat so verwater het dat land en volk as gevolg hiervan ten gronde gaan.

    Hierdie boek uit die pen van ds AE van den Berg, het in gedrukte vorm verskyn.  Dit bring helder perspektief oor rasseverskille en natuurlike skeiding wat sal lei tot die herstel van Suid-Afrika. Die land het 'n dringende behoefte wat landsburgers van geestelike denke sal laat verander en van onregte en gewaande vryheid sal bevry.

    Sinvolle besluite in die lig van God se Woord, en onophoudelik gebed dat bevryding spoedig verwesenlik word, is noodsaaklik. Politiek is erns en harde werk wat wet en orde handhaaf en durf nie in eerlose hande gelaat te word nie. God is 'n God van orde, en mense word aangemoedig om die koninkryk van God eerste te stel.

    U kan hierdie boek bestel by ds A E van den Berg

    Tel: 074 967 5187  of by

    vryheidsbediening

    @gmail.com

    Prys: R50-00

     
  •                                                                        ______________

     

    BOEKE TE KOOP

    ‘n Nuwe Trek: Terug na u God

    Die Oerteks van die lotsbepalende 1838-Gelofte

    J L du Toit & dr L du Toit

    'n Bundel oor die bronne vir die 1838-Gelofte is nou ook by Exclusive Books in Suid-Afrika beskikbaar: 

    Alhoewel die nuutste prys op Exclusive Books se netwerf tans R191 per boek is kan u dit vir so min as R60 per boek direk by Hierdie e-posadres word van Spambotte beskerm. Jy moet JavaScript ontsper om dit te lees.. bestel.

    Lees meer by: 'N NUWE TREK: TERUG NA GOD

    _______________

    ONDERSTEUN U VOLKSGENOTE IN DIE GEVANGENIS

    Wil u meer oor aktuele onderwerpe lees of vir iemand 'n besondere geskenk gee? Goeie voornemens;  Dink reg, leef reg; Moenie bekommer nie; Leuens; Woestyngedagtes, en Niks ontbreek nie, is van die aktuele onderwerpe wat in twee besondere preekbundels behandel word. Vir slegs R60 elk of R100 vir beide kan u 'n waardevolle bydrae maak vir u volksgenote in die gevangenis. Ondersteun hulle asseblief en bestel nou hierdie preekbundels by ds Andrè van den Berg by

    Hierdie e-posadres word van Spambotte beskerm. Jy moet JavaScript ontsper om dit te lees.

                                                                           ________________

     

    GOD PRAAT MET DIE BOEREVOLK – DEEL 2

    Hierdie bundel, net soos deel I, is saamgestel uit twintig van die beste boodskappe wat sterk op ons volkslewe gerig is. Die inhoud bestaan uit aktuele onderwerpe wat die daaglikse lewe van elke Christen raak. Die koste beloop slegs R60 (posgeld uitgesluit) en is 'n uitstekende geskenk vir die regte persoon. Die inkomste gaan in geheel aan gevangenisdiens vir ons volksgenote.
    Plaas u bestelling per e-pos by ds Andrè van den Berg by

    Hierdie e-posadres word van Spambotte beskerm. Jy moet JavaScript ontsper om dit te lees.

    of skakel hom by 074 967 5187

    ________________

    Bestel 'n uitstekende digbundel deur BOERIUS
    Volledige besonderhede hier:

    Gietoffers van my Siel


    _________________

    Hierdie e-posadres word van Spambotte beskerm. Jy moet JavaScript ontsper om dit te lees.

     
  •  

    DIE CHARISMATIESE GEVAAR
    Mense word so maklik deur dwaalleringe mislei. In hierdie boek word talle kwelvrae beantwoord.

VERGADERING-

PROSEDURES

(GRATIS)

Daar is min mense wat nog die waarde van 'n ordelike byeenkoms bedink en kan uitvoer. Sonder hierdie kennis en orde en gedissiplineerde toepassing daarvan sal 'n byeenkoms in wanorde verval en die doel van die vergadering nie bereik word nie. Die boekie kom handig te pas in alle omstandighede waar 'n vergadering van persone plaasvind, ongeag die sakelys of doel van die byeenkoms.

Klik hier om die boekie wat u op hoogte kan bring van korrekte vergaderingprosedures, gratis af te laai. Indien u van Windows 10 gebruik maak sal die inhoud outomaties onder die lêer "Downloads" geberg word en kan dit daar gehaal en gebêre word waar ookal dit maklik gevind kan word.

 
 

1919: VRYHEIDSDEPUTASIE KEER TERUG

1800: GRAAFF- REINETSE REBELLE GEVONNIS

1917: OOM JAPIE HELPMEKAAR

SKERP SLAGSPREUKE

(Lees die reeks by SKERP SLAGSPREUKE)

                                                                         __________________

 

AFRIKAANSE IDIOME EN GESEGDES

(Lees by AFRIKAANSE IDIOME EN GESEGDES - die hele reeks

                                                                         __________________ 

 

APARTHEID:

 

Rassisme is die teenoorgestelde van rassehaat en is 'n aanprysing omdat rassisme dui op kennis van rasse en die uitstekende voordele van onderskeiding uitbeeld. Dit sluit in die voordele van apartheid se onderskeiding.

 

                                              ___________________                                                  

In die sweet van sy aanskyn eet die Adamskind sy brood; in die sweet van 'n ander se aanskyn sy pastei.

Leer jou ambag so goed dat jy jou altyd kan verhuur aan 'n baas wat daar minder kennis van het as jy. Dan sal jy sy baas wees.

'n Presiese baas hou nie nalatige knegte lank nie. Dié wat hy nie wegja nie loop weg.

Maak in die somer hout bymekaar en sit in die winter by die vuur.

Besoekers aanlyn

Ons het 978 gaste aanlyn