Nuutste bydraes

GEDAGTES VIR ELKE DAG

Of lees almal by Gedagtes vir elke dag

Droefheid volgend die wil van God bring bekering wat tot redding lei, en daaroor was niemand nog ooit jammer nie – 2 Kor 7:10

STRYD TEEN VREEMDE OORHEERSING (34)

                                                    LW Bienedell

Lees reeks by Stryd teen vreemde oorheersing

Who founded apartheid?

What is more, and is of the utmost significance, is that apartheid was no innovation of the ANG of Dr Malan, Mr J G Strijdom and Dr H F Verwoerd. Apartheid in sport, education, residence, land ownership, voting qualifications, parliamentary representation, and sexual intercourse was all in place when the Malan government took over in 1948. These were introduced by the British colonial government and upheld and augmented by all British-sympathetic governments since the unification of South Africa in 1910, significantly sealed by an act approved in 1909 by the British parliament which provided that only British subjects of European extraction would have the right to sit in the South African parliament.

More than one apology

“From the above it is plain that from the British side an apology is owed not only to Afrikaners for the awful devastation and documented war crimes caused by the British army against the former republics, but also to the Black nations in South Africa for the discrimination practiced by the British authorities on purely racial grounds without any prospect of national self- determination for the various nations, as was the essence of the policy of separate development into which the policy of apartheid evolved under the outstanding leadership of Dr H F Verwoerd.”

 

BRITTE MOET OM VERSKONING VRA VIR OORLOGSMISDADE EN VIR APARTHEID!

29 Januarie 1999

Ten spyte van die Afrikanervolk se eis om ’n verskoning van die Britte vir die oorlogsmisdade, is hulle ook geregtig op die volgende eise:

  • dat die Britte moet verskoning vra vir die instelling van apartheid in Suid-Afrika, omdat hulle self die beleid hier toegepas het;
  • dat Desmond Tutu as verteenwoordiger van die Britse Staatskerk in Suid-Afrika eerste om verskoning moet vra vir die instelling van apartheid.

TONY Blair, Britse Eerste minister het gekom en gegaan... en hy het geen verskoning aan die Afrikanervolk aangebied vir die volksmoord van die Britte op die Afrikanervolk se voorouers tydens die Tweede Vryheidsoorlog nie. Mnr. Jaap Marais het die afgelope week ’n brief aan die Britse Hoë Kommissaris in Kaapstad geskryf om die saak verder te voer. Mnr. Marais het gereageer op die Hoë Kommissaris se brief wat hy op 18 Januarie ontvang het, nadat hy reeds op 5 Januarie voor Blair se aankoms in Suid-Afrika aan haar geskryf het om ’n onderhoud met Blair te reël. In sy brief trek mnr. Marais die Britse regering se voorneme van “versoening” in twyfel, nadat die Hoë Kommissaris laat weet het dat hulle die volgende eeu met ’n gees van “versoening en vriendskap” benader. Die rede vir die twyfel oor hierdie voorneme is die feit dat die Britse regering steeds weier om die feite van die geskiedenis oor die Tweede Vryheidsoorlog te erken. Hulle weier steeds om die skandelike poging van hul destydse leiers om die Afrikanervolk “uit te wis” te erken en daarvoor verskoning te vra. In plaas daarvan probeer hulle steeds om die lyding en ontbering van die Afrikanervolk gelyk te stel met al die ander betrokkenes by die oorlog, asof almal ewe veel sou gely het... Terwyl die Britte steeds weier om die Afrikanervolk om verskoning te vra vir die volksmoord van 1899-1902 is hulle ’n essensiële deel van die magte agter die ANC en instellings soos die Tutu-kommissie wat van die Afrikaners ’n verskoning eis vir apartheid! Meer nog, die ironie van die saak is dat Afrikaners nie die enigste instellers van apartheid in Suid-Afrika was nie, maar dat die Britte self apartheidswette in Suid-Afrika ingestel en goedgekeur het voor die Afrikaners die land in 1948 oorgeneem het! Daarom, as daar vir apartheid verskoning gevra moet word, moet die Britte dit eerste doen. Hulle kan dan sommer hul verteenwoordiger in Suid-Afrika, Desmond Tutu, vra om dit namens Brittanje te doen... Mnr. Marais se volledige brief aan die Britse Hoë Kommissaris lui soos volg:

25 January 1999
The British High Commissioner

Madam

Thank you for the letter dated 18 January from your office in reference to my letter of 5 January.

I note that you remark on the Anglo-Boer War in its effect on those who were in one way or another involved, and that you wish to approach the centenary in the spirit of reconciliation and friendship.

You will appreciate that the involvement of the Afrikaners is on a level and of a nature that distinguishes it from others mentioned by you, namely “Africans, British and Commonwealth, military and civilian — who died and suffered”.

The Boer nation of the Transvaal and the Orange Free State was the target of an aggressive war by Britain which as Gen J C Smuts said, “gradually developed in an attempt to massacre the Afrikaner people”, and A H Crosfield wrote: “We have devastated with fire and sword two countries that once were prosperous and happy”.

“Ethnic cleansing”

Whatever British and Commonwealth societies suffered, was not the devastation of their countries and the concerted effort to “ethnic cleanse” their nations, as was written by Prof Richard Crompton of Oxford in 1991 in reference to the Afrikaner nation.

Furthermore, the Boers were defending their fatherland and their freedom against foreign aggression, instigated to a great degree by financial greed and imperialist lust for power, as J A Hobson relates in The War in South Africa.

None of the others named by you was remotely affected in the same way as the Boers. And it is disconcerting to see that efforts are being made to confuse the issue of British refusal to apologise to Afrikaners by suggesting that “Afrikaners, Africans, British and Commonwealth, military and civilian” all suffered in some way and may therefore be lumped together, in this way rationalising the British refusal to offer an apology to the Afrikaners for the death and destruction inflicted on them by the army of Kitchener, who has been named a war criminal, inter alia, for the havoc he wrought on this country.

The British refuse to reconcile

This British attitude cannot be seen otherwise than as a refusal to reconcile with the Afrikaner nation. This is of particular pertinence in the light of the several apologies recently offered by British authorities for acts of 150 and 225 years ago to, for example, the Waikatu people of New Zealand and the Irish nation — and to whom it may concern, for the high British taxes that lead to the Boston Tea Party.

There must be a deep-seated antagonism against the Afrikaners to single them out for discrimination, as is now being manifested by British persistence in dealing with the well-documented atrocities of the British army in the Anglo-Boer War as a thing apart, that does not need an apology.

Tutu’s TRC and the British

The British irrational and immoral position on this matter is further accentuated by the ongoing agitation that Afrikaners have to apologise to Blacks for apartheid, a campaign strongly supported, if not instigated, by British authorities and highlighted by the role played by an archbishop of the British state church, Desmond Tutu, as chairman of the so-called Truth and Reconciliation Commission, assisted by Dr Alex Boraine, a former Methodist Minister, who for years was an executive of the Anglo-American Corp., from where a running battle against the Afrikaner National Government (ANG) was conducted since 1948 in concert with the British Foreign Office, which according to Lord Deedes, a former British Minister, was “in the vanguard of the fight against South Africa”.

If reconciliation between Afrikaners and Blacks must be attained through an apology by Afrikaners for apartheid, then evidently, reconciliation between British and Afrikaner interests require an apology from the British authorities for the war crimes of 1900-1902. But amazingly, this the British government refuse. And no effort at an explanation is even offered.

Who founded apartheid?

What is more, and is of the utmost significance, is that apartheid was no innovation of the ANG of Dr Malan, Mr J G Strijdom and Dr H F Verwoerd. Apartheid in sport, education, residence, land ownership, voting qualifications, parliamentary representation, and sexual intercourse was all in place when the Malan government took over in 1948. These were introduced by the British colonial government and upheld and augmented by all British-sympathetic governments since the unification of South Africa in 1910, significantly sealed by an act approved in 1909 by the British parliament which provided that only British subjects of European extraction would have the right to sit in the South African parliament.

In this connection I may mention that in the November 1998 issue of the South African Bar Journal, Consultus, I wrote on this matter. The following from the journal may be useful in considering the issue in historical perspective.

“As regards ‘apartheid’, it is necessary to look beyond the present emotional sound and fury. ‘The policy called “apartheid” which evokes such hostility abroad’, wrote L E Neame, former editor of the now defunct Rand Daily Mail, ‘is not a new and more evil way of treating Blacks and Coloureds. ‘Apartheid’ is simply the Afrikaans word for separation — and separation has been the underlying principle of the policy of Europeans in the African sub-continent for generations’ — a truth, acknowledged by many objective observers.

“HW Hancock in Smuts 1919-50 says: ‘Apartheid was a new name for the segregationist policies which all previous governments had pursued on this or that sector of the racial front, but never as yet along the whole unbroken front of racial theory and practice’.

“So, the National Party did not introduce a new principle in regard to racial relations, but co-ordinated the fragmentary prescriptions, conventions, rules and regulations. And as The Star said about Dr H F Verwoerd: ‘Long before he became Prime Minister he had started to fashion the instinctive but amorphous philosophy of apartheid into a cohesive and intellectually acceptable system’.

‘Apartheid’ was not translated

“What is pertinent is that the word ‘apartheid’ was not translated in English, though there is the literal equivalent of ‘apartness’ and other terms. ‘There is no reason’, wrote Dr Edgar Brookes in Apartheid - a documen­tary study of modern South African, ‘why a translation such as “separation” could not have been used, but the intention was most probably to suggest, by the use of a foreign word in the English language, something foreign and ominous. Something so bad that there was no word at all in the English language for it’, the object being to stigmatize ‘apartheid’ as an evil identified with Afrikaners and thus make the Anti-Apartheid Movement (AAM) equivalent to Anti-Afrikaner Movement”.

The quotations from Neame and Hancock above show plainly the historical truth that if an apology is owed for apartheid, the British authorities with in the forefront, Archbishop of the Anglican Church, Desmond Tutu, as the representative of the British theocracy should be first to apologise. A British confession in this respect would contribute greatly to better understanding among the divergent racial and ethnic groups in South Africa, especially if it is accompanied by a statement of the grounds on which the British policy of apartheid was based, as for example the Secretary of State for Colonies, Lord Stanley’s observation that “it had been a task of almost insuperable difficulty to reconcile the principles of free institutions with the legal equality between different races. At the Cape of Good Hope more than in almost any other possession of the British Crown, the elements of society were more heterogeneous and dissimilar, and in addition these elements were separatedfrom each other by distinctions almost indelible

This is the essence of the principles on which the policy of apartheid rests. Basically the same conviction in support of the idea of apartheid was expressed by the English-dominated Natal Native Affairs Commission in 1906/7. “...Equality”, it said, “results not from artificial restraints, but springs from, likeness in essentials, and a political system which works admirably when applied to homogeneous equals, results only in chaos when generated into a nostrum and administered universally”, which was what the policy of apartheid was aiming to avoid.

You will appreciate the enormity of the hypocrisy in the present persecution of Afrikaners in the name of anti-racism and of fighting “the evils of apartheid”, as if Englishmen in South Africa were not the prime movers of the practice of racial separation. Is it too much to expect leaders of the English establishment to tell the truth about English support for racial separation in South Africa?

The Afrikaners after 1948 did only do what the British Colonial governments and South African English political leaders in South Africa had been doing for more than a century while they had the power. But the Afrikaner Nationalist Government (ANG) of 1948-66 also pursued a policy of racial separation more rational, more refined on an ethnic and nationalistic basis, and more acceptable intellectually than that prescribed by the British authorities and their agents in South Africa.

More than one apology

From the above it is plain that from the British side an apology is owed not only to Afrikaners for the awful devastation and documented war crimes caused by the British army against the former republics, but also to the Black nations in South Africa for the discrimination practiced by the British authorities on purely racial grounds without any prospect of national self- determination for the various nations, as was the essence of the policy of separate development into which the policy of apartheid evolved under the outstanding leadership of Dr H F Verwoerd.

There is much more reason for a British apology for the apartheid practiced by their governments in the South African colonies than there is for an Afrikaner apology in this regard.

And there is much more reason for a British apology to Afrikaners for the death and devastation inflicted on them, than there is for the British apology to the Waikatu people of New Zealand and the Irish nation. There is also much more reason for a British apology to the Afrikaner nation for the suffering and loss of life in Kitchener’s death camps than there is for the British insistence on an apology from Japan for the treatment of British prisoners during World War II.

Mutual understanding and trust can be based on truth only.

Yours sincerely

JA MARAIS

LEADER OF THE HNP

U soek na?

  •  

    Skryf in vir die gratis e-blad OORSIG EN REPLIEK

    'n Blad wat dmv verduidelikende agtergrond by die kern van ons volk se
    stryd uitkom.

    Kontak die redakteur by

    Hierdie e-posadres word van Spambotte beskerm. Jy moet JavaScript ontsper om dit te lees.

    Lees ons gereelde uittreksels daaruit hier op Gelofteland by OORSIG EN REPLIEK

    _________

    HOU VAKANSIE IN MOSSELBAAI !

    Baie netjiese vakansie-akkommodasie in Fraai Uitsig, Kleinbrakrivier, Mosselbaai Munisipaliteit. Twee kilometer vanaf Kleinbrak en Tergniet se swemstrande en ongeveer 10 kilometer vanaf Hartenbosch. Pick n Pay binne loopafstand.
    Kliek hier vir volledige inligting en foto's: OPSOEK NA BEHUISING VIR VAKANSIE?
     
    __________
     
    DIE HISTORIESE KOMPAS
    _________
     
    SKAARS BOEKE TE KOOP
    C J LANGENHOVEN 16 VOLUMES
    FAK-SANGBUNDEL 1 VOLUME
    Hierdie 16 volume Langenhoven-stel is 'n goedopgepaste kosbare versamelstuk. Dit beslaan die volledige inhoud van Langenhoven se bundels soos Sonde met die Bure; Loeloeraai; Herrie op die ou Tremspoor; Doppers en Filistyne; en al die kosbare stories uit die pen van Langenhoven.
    Die FAK-sangbundel is ook in goeie toestand en kan saam of apart van die Langenhovenstel gekoop word.
    Eienaar moet na 'n kleiner woonplek verhuis en vra 'n redelike aanbod vir sy boeke.
    Die aanbevole waardasieprys vir die Langenhovenstel is R1600.00; en vir die FAK R100.00
    Koerierkoste sal bykomend wees.
    Kontak

    Chris Carstens

    Sel no 082 954 3383

    Epos adres

    chris.carstens

    @vodamail.co.za

    ___________
    DIGBUNDELS:
      'n Versameling van 4 elektroniese bundels - 226 gedigte @R350.00:  
    Vir alle navrae  skryf aan 
    Amanda
    @waterstrome.co.za
    Uittreksel uit:
    'n Nasie in Pyn:
    ...Saam sal die hele wêreld vir hulle bid.
    Saam sal ons met pyn in ons harte sit.
    Mag hulle berus in u wil
    Mag hulle voor U verstil.
    _________
     
    BOEKRESENSIE:

    Die Legkaart van ons Lewe – ‘n Boodskap van Hoop

    Lees meer oor dié getuienis by:

    DIE LEGKAART VAN ONS LEWE

    __________

    BOEKRESENSIE:

    DIE VOLMAAKTE REPUBLIEK – Christen-Teokratiese Separatisme

    'n Boek getiteld DIE VOLMAAKTE REPUBLIEK - Christen Teokratiese Separatisme, uit die pen van ds AE van den Berg, het  in gedrukte vorm verskyn. 
    Suid-Afrika verkeer tans in 'n kommerwekkende toestand omdat mense se kennis oor die Bybel en die Staat so verwater het dat land en volk as gevolg hiervan ten gronde gaan.  
    DIE
    VOLMAAKTE REPUBLIEK - Christen Teokratiese Separatisme, bring helder perspektief oor rasseverskille en die natuurlike skeiding van rasse wat sal lei tot die herstel van Suid-Afrika. Die land het 'n dringende behoefte aan geestelike transformasie wat landsburgers van denkrigting sal laat verander en van al die sogenaamde polities-korrekte onregte en gewaande vryheid waarmee hulle belas word, sal bevry.
    Lesers word aangemoedig om hulle daadwerklik vir 'n Christen-teokrasie in 'n volmaakte republiek te beywer deur sinvolle besluite te neem in die lig van God se Woord, en onophoudelik te bid dat dit spoedig hier aan die suidpunt van Afrika verwesenlik word. Politiek is 'n saak van erns en harde werk waardeur wet en orde gehandhaaf word en durf nie in eerlose hande gelaat word nie. God is 'n God van orde, en mense word aangemoedig om die koninkryk van God eerste te stel, iets wat op staatkundige gebied slegs in 'n Christen-teokratiese bestel tot sy reg sal kom.

     

    U kan hierdie boek bestel by
    ds AE van den Berg
    Tel: 074 967 5187  of by

    vryheidsbediening

    @gmail.com
    Prys: R50-00

     
  • BOEKE TE KOOP

    ‘n Nuwe Trek: Terug na u God

    Die Oerteks van die lotsbepalende 1838-Gelofte

    J L du Toit & dr L du Toit

    ('n Bundel oor die bronne vir die 1838-Gelofte is nou ook by Exclusive Books in Suid-Afrika beskikbaar: 'n Nuwe Trek (Exclusive Books) Prys: ZAR180

    Alhoewel die nuutste prys op Exclusive Books se netwerf tans R191 per boek is by http://tinyurl.com/lx9vrs8

    ... en loot.co.za dit verkoop teen R169 http://tinyurl.com/l26h6jl

    ... kan u dit vir so min as R60 per boek direk by Hierdie e-posadres word van Spambotte beskerm. Jy moet JavaScript ontsper om dit te lees.. bestel.

    Lees meer by: 'N NUWE TREK: TERUG NA GOD


    ONDERSTEUN U VOLKSGENOTE IN DIE GEVANGENIS

    JULIE 2013

    Wil u meer oor aktuele onderwerpe lees of vir iemand 'n besondere geskenk gee? Goeie voornemens;  Dink reg, leef reg; Moenie bekommer nie; Leuens; Woestyngedagtes, en Niks ontbreek nie, is van die aktuele onderwerpe wat in twee besondere preekbundels behandel word. Vir slegs R60 elk of R100 vir beide kan u 'n waardevolle bydrae maak vir u volksgenote in die gevangenis. Ondersteun hulle asseblief en bestel nou hierdie preekbundels by ds Andrè van den Berg by Hierdie e-posadres word van Spambotte beskerm. Jy moet JavaScript ontsper om dit te lees. 

    GOD PRAAT MET DIE BOEREVOLK – DEEL 2 NOU BESKIKBAAR

    Hierdie bundel, net soos deel I, is saamgestel uit twintig van die beste boodskappe wat sterk op ons volkslewe gerig is. Die inhoud bestaan uit aktuele onderwerpe wat die daaglikse lewe van elke Christen raak. Die koste beloop slegs R60 (posgeld uitgesluit) en is 'n uitstekende geskenk vir die regte persoon. Die inkomste gaan in geheel aan gevangenisdiens vir ons volksgenote.
    Plaas u bestelling per e-pos by ds Andrè van den Berg by Hierdie e-posadres word van Spambotte beskerm. Jy moet JavaScript ontsper om dit te lees.
    of skakel hom by
    074 967 5187


    Bestel 'n uitstekende digbundel deur BOERIUS
    Volledige besonderhede hier:

    Gietoffers van my Siel


    Hierdie e-posadres word van Spambotte beskerm. Jy moet JavaScript ontsper om dit te lees.

     
  • Kliek op DIE CHARISMATIESE GEVAAR om meer oor hierdie boek te wete te kom Lees verder...  
  • FILM OOR DR HF VERWOERD

    Kyk by hierdie skakel http://youtu.be/TcO3zPF8998

      na die kort film oor dr HF Verwoerd.   
    Dit kan ook direk bestel word by Riaan: +27823712682 of by Hierdie e-posadres word van Spambotte beskerm. Jy moet JavaScript ontsper om dit te lees.

     
     

SKERP SLAGSPREUKE

(Lees die reeks by SKERP SLAGSPREUKE)

 

'N BIETJIE LANGENHOVEN:

Ek sê nie al die suur mense is Fariseërs nie, maar naastenby al die Fariseërs is suur. In alle geval, solank hulle onthou om Fariseërs te wees. Want dis ook 'n inspanning.
Verbeel jou 'n wêreld sonder 'n skaterlag, sonder eens 'n glimlag. 'n Hemel op aarde, sal die Fariseër sê. Uit so 'n hemel sou ek wou wegloop hel toe.

Die man wat ek na soek, is nie dié wat die minste foute maak nie, maar dié wat die meeste foute régmaak.

Slaap laat solank as jy jou eie baas is en daar sal 'n tyd kom wanneer 'n 'n baas jou sal laat vroeg opstaan.

Ontydige vlyt is die merk van die luiaard. Dis sy verskoning vir ontydige rus.

Ons reken ons geluk vir ons loon en ons straf vir ons ongeluk.

Welvaart is die  dogter van matigheid en die moeder van weelde.

My swaarste pad trap ek self vir my plat, en die swaarste is die wat my voete nooit vat.

Daar is geen kuns by sukkel en geen sukkel by kuns.

Die boer wat nie saai nie sal nie misoeste kry nie, maar hy sal geen goeie ook kry nie.

Het die daeraad lief en die dag sal jóu liefhê.

'n Man wat werklik oor homself baas is, is nooit die kneg van 'n ander nie.

Dis die flukse perd wat flou word. Meer moeite as wat die vlytige het vir sy loon, het die luiaard verniet.

Op die ou end werk die vlytige man vir homself, die luiaard vir 'n ander.

In die sweet van sy aanskyn eet die Adamskind sy brood; in die sweet van 'n ander se aanskyn sy pastei.

Leer jou ambag so goed dat jy jou altyd kan verhuur aan 'n baas wat daar minder kennis van het as jy. Dan sal jy sy baas wees.

'n Presiese baas hou nie nalatige knegte lank nie. Dié wat hy nie wegja nie loop weg.

Maak in die somer hout bymekaar en sit in die winter by die vuur.

Kla net oor jou kooi as dit 'n ander is wat dit vir jou opgemaak het.

Hoe korter jy jou kuier maak, hoe gouer sal jy weer genooi word.

Om my naaste lief te hê is vir my 'n sware gebod. Met die mense daargunter kry ek dit nog op 'n manier reg.

Jy sê "ja" waar jy moes "nee" gesêhet omdat jy die ander nie wil aanstoot gee nie. Maar eken hoe het hy jou aanstoot gegee met sy versoek!

Aan 'n nuwe wa kan jy sien of dit 'n goeie skilder was; aan 'n oue of dit goeie wamaker was.

Trek liewer vir jou vriend jou broek uit as om vir hom vir 'n baadjie borg te staan. Anders loop julle naderhand albei nakend.

Die vriendskap wat jy moet koop is 'n duur artikel. Jy sal nie weer jou prys kry as jy dit van die hand wil sit nie.

Moenie vriendskap en besigheid meng nie – jy bederf albei.

'n Man wat nie vyande het nie deug nie vir 'n vriend nie.

Maak jou vriendelikheid goedkoop en hou jou vriendskap duur.

Moenie jou vriend vergeet nie; dit sal hom seermaak. Maak jou vyand daarmee seer.

'n Skare is 'n versameling van eensames.

Stuur die luiaard na die miere, en as hy nie te lui is om te gaan nie sal hy te lui wees om weer terug te kom.

Dis net so moeilik om maklikheid in die ou wêreld te kry as wat dit maklik is om moeilikheid te kry.

Waardeer die werk van jou vrou. Jy kan nie op die aarde 'n ander kneg kry vir dieselfde diens en dieselfde prys nie.

Met spaarsaamheid sal jy uit die kleinste inkomste iets oorhou; met verkwistery sal die grootste vir jou te min wees.

Besorg jou eie boodskap en reken die moeite teen dit wat die misverstand jou sou gekos het.

Het die ryk man nodig om so suinig te wees? Maar hy is nie 'n ryk man wat suinig geword het nie; hy is 'n suinige man wat ryk geword het.

Help jou swakke mededinger op die bene bly.  As hy tot niet gaan, kom daar dalk 'n sterke in sy plek.

AFRIKAANSE IDIOME EN GESEGDES (7)

(Lees die reeks by AFRIKAANSE IDIOME EN GESEGDES - die hele reeks

  • Die adderbyt van naberou is verskriklik (Naberou is ontstellend.)
  • Hy het hom in 'n addergebroedesel begewe (Hy was tussen 'n groep nydige, aanvallende mense.)
  • Sy het hom adieu toegeroep (Sy het vaarwel gesê.)
  • 'n Adres van adhesie is 'n geskrif waarin instemming betuig word met 'n versoek.
  • Jy is nou by die verkeerde adres (Jy soek die oorsaak van die kwaad by die verkeerde persoon.)
  • Dit was advokatery (Dit was regskundige uitoorlêery.)
  • Hy sal die werk weer afbroddel. (Hy sal knoeiwerk of slordige werk verrig.)
  • Sy wil elke takie afbrom (Sy kla die hele tyd terwyl sy werk.)
  • Jy kan nou maar afdans (Jy kan nou maar skoert.)
  • Moet hom nie op sy verdienste afdwing nie (Moet hom nie verkleineer nie.)
  • Die ou werkie draf ek gou af (Ek sal dit sommer gou afhandel.)
  • Hulle wil die rusie afdrink (Hulle wil vrede maak.)
  • Sy het soms baie affêrinkies (Sy is dikwels vol nukke en nonsens.)
  • Hy sal wel weer geld van haar affutsel (Hy sal dit op 'n oneerlike manier van haar kry.)
  • Daar kan niks van afgaan nie (Dit kan nie ontken word nie.)
  • Hy sal 'n afgehekste loesing kry ('n deeglike pak slae.)
  • Sy is 'n afgelekte meisie (Sy het al baie kêrels gehad.)
  • Jy lyk so afgesak (Jy lyk baie moeg.)
  • Hy het afgetop gelyk (Hy het verleë gelyk.)
  • As jy iets van hom wil hê sal jy dit moet afgoël (Hy is so suinig!)
  • So 'n afhaler is onnodig ('n Onnodige belediging.)
  • As dit afhang moet ons dit maar opbind (Skertsend wanneer iemand gedurig begin met "Dit hang af..."
  • Na elke partytjie is hy babalaas ( dan ly hy aan die gevolge van te veel alkohol).
  • Daar was 'n Babelse gegons van stemme (Almal het gelyktydig gepraat).
  • Dit was 'n Babelse verwarring (Dit was baie deurmekaar).
  • Hy sal weer mooi broodjies kom bak (Hy sal kom vlei en mooipraat om sy doel te bereik),
  • Hulle eet nie uit een bak nie (Hulle is nie vriende nie).
  • Sy het hom 'n bak gewys (Sy het hom onvriendelik tereggewys).
  • Gou by die bak maar lui by die vak (Hy is eerste daar waar iets te ete is maar traag as hy moet werk).
  • Hy maak sy hande bak (Hy kom bedel iets).
  • Ons moes bak staan (Ons moes hard werk).
  • Dit was sommer 'n bakerpraatjie (Dit was 'n skinderstorie).
  • Jerusalem is die bakermat van die Christelike Kerk ( Dis waar dit begin het. 'n Bakermat was 'n mandjie waarin die baker – die vrou wat 'n pasgebore baba versorg het – die kindjie op haar skoot voor die vuur versorg het).

In die sweet van sy aanskyn eet die Adamskind sy brood; in die sweet van 'n ander se aanskyn sy pastei.

Leer jou ambag so goed dat jy jou altyd kan verhuur aan 'n baas wat daar minder kennis van het as jy. Dan sal jy sy baas wees.

'n Presiese baas hou nie nalatige knegte lank nie. Dié wat hy nie wegja nie loop weg.

Maak in die somer hout bymekaar en sit in die winter by die vuur.

Besoekers aanlyn

Ons het 1813 gaste aanlyn